Странице

уторак, 14. јануар 2025.

Vrste unutrašnjih vrata, faktori izbora i saveti za montažu


Unutrašnja vrata
Izvor slike Curtis Adams, Pexels.cpm

Unutrašnja vrata su funkcionalni i estetski elementi unutar stambenih ili poslovnih prostora, koji služe za odvajanje prostorija, pružanje privatnosti, kontrolu zvuka i doprinose ukupnom dizajnu enterijera. Mogu da budu izrađena od drveta, iverice, stakla, metala ili PVC-a. U nastavku teksta, bavićemo se vrstama unutrašnjih vrata, faktorima koji utiču na izbor, a daćemo vam i nekoliko saveta za montažu.

Vrste unutrašnjih vrata


1. Klasična unutrašnja vrata
Sastoje se najčešće od dva spoljašnja panela (MDF, šper ploča, PVC, metal) s ispunom od kartonskih saća, piljevine ili nekog drugog materijala. Njihove prednosti su: jednostavnost, funkcionalnost, jeftino i lako održavanje, i pristupačna cena.

2. Klizna vrata
Mogu da se izrađuju od svih materijala, ali najčešće su staklena. Zauzimaju malo prostora, veoma su privlačna i praktična. Postoje i modeli koji se uvlače u zid.

3. Preklopna (harmonika) unutrašnja vrata
Sastoje se od dva ili više panela, koji mogu da se skupljaju. Idealna su za manje sobe (ostave, perionice, kupatila) ili za pregrađivanje većih prostorija (npr. između trpezarije i dnevne sobe).

4. Ambarska vrata
Imaju industrijski ili rustikalni izgled sa raznim dekorativnim detaljima (oblik slova X , vrh strele i slično). Otvaraju se i zavaraju klizanjem po zidnim ili podnim šinama.

5. Francuska vrata
Sadrže jedan ili više staklenih panela (staklo može da bude prozirno ili zamagljeno). Izgledaju veoma elegantno i unose dodatnu sunčevu svetlost u unutrašnjost prostorija.

6. “Holandska” vrata
Ova neobična vrata su pogodna za porodice sa malom decom. Njihov gornji deo se otvara, dok donji ostaje zatvoren. Prostorije mogu da se provetravaju dok istovremeno sprečavaju ulazak životinja ili prljavštine.


Koji su najvažniji faktori pri izboru unutrašnjih vrata


1. Stil i dimenzije

Unutrašnja vrata treba da budu u skladu sa stilom enterijera stana, zato što direktno utiču na funkcionalnost, estetiku i harmoniju prostora. Na primer, masivna drvena vrata sa ukrasnim detaljima bolje pristaju klasičnom enterijeru, dok jednostavna, ravna vrata odgovaraju modernom, minimalističkom stilu. Isto tako, treba voditi računa i o veličini vrata i proporcijama – npr. prevelika masivna vrata u maloj sobi mogu vizuelno da smanje prostor.

2. Pravac otvaranja


Jedna od najvećih grešaka kod kupovine ulaznih vrata je pogrešno otvaranje. Zato, pre nego što ode u salon, vlasnik kuće ili stana treba da odluči da li želi levo ili desno otvaranje. To je važno, kako bi se izblegle greške u postavljanju šarki i brava. Generalno pravilo je da se vrata otvaraju prema unutrašnjosti prostorije, a ne prema hodniku.

3. Zvučna i termo izolacija

Jedna od najvažnijih funkcija unutrašnjih vrata je zvučna izolacija. Kada se biraju, od prodavca treba tražiti atest za zvučnu izolaciju, naročito za radne ili spavaće sobe.
Toplotna izolacija kod unutrašnjih vrata je od manjeg značaja, nego što je to kod prozora ili ulaznih vrata.

4. Cena

Odredite svoj budžet pre nego što krenete u kupovinu. Cena unutrašnjih vrata zavisi od materijala, dizajna, brenda i dodatnih karakteristika. Na primer, ona od PVC-a su jeftinija, dok su drvena i staklena vrata skuplja.

Unutrašnja vrata
Izvor slike Max Vakhtbovycn, Pexels.cpm 


Montaža unutrašnjih vrata


Karakteristitčno je da je montaža unutrašnjih vrata daleko lakša nego što je to slučaj sa ulaznim. Pošto ne zahteva neko posebno znanje i veštinu, uz dobar alat može da je obavi i sam vlasnik. Potrebno je samo da se prate sledeći koraci:

1. Provera dimenzija - izmerite otvor za vrata i proverite da li odgovara dimenzijama samih vrata. Ne zaboravite da ostavite malo prostora i za pur-penu (obično 1–2 cm sa svake strane).

2. Čišćenje otvora - uklonite prašinu, ostatke maltera, stare šarke i sve ono što smeta.

3. Postavljanje štoka (rama) - postavite štok vrata u otvor na zidu i pomoću libele ga horizontalno i vertikalno poravnajte. Drvenim ili plastičnim klinovima privremeno ga učvrstite za zid. Bušilicom napravite rupe u zidu i trajno fiksirajte štok pomoću odgovarajućih tiplova i šrafova.

4. Ispunjavanje praznina - nanesite pur-penu između zida i štoka kako biste ispunili praznine i dodatno učvrstili ram. Nemojte da nanosite previše pene jer se ona širi i može da iskrivi vrata. Sačekajte da se pur-pena osuši (oko 24 sata), a zatim nožem odstranite višak.

5. Postavljanje krila vrata - montirajte krilo na šarke i proverite da li se lako otvaraju i zatvaraju.

6. Podešavanje šarki - ako se vrata ne ovaraju i zatvaraju pravilno, potrebno je podesiti šarke. Za ovu “operaciju”, koriste se imbus ključevi.

7. Montiranje brave i kvaka – šraficigerom fiksirajte bravu i postavite kvake.

8. Završni radovi na zidu – pomoću silikonskog gela zatvorite eventualne pukotine između štoka i zida, pa ponovo proverite da li se vrata pravilno otvaraju i zatvaraju.

Iako montaža unutrašnjih vrata deluje jednostavno i lako, ako nemate znanja, iskustva ili potreban alat, preporučujemo vam da ipak angažujete majstora.

Završne reči


Unutrašnja vrata nisu “samo” element nekog stana ili poslovnog prostora, već i važan deo enterijera koji utiče na njegov izgled i funkcionalnost. Pažljivim odabirom vrste, stila i dimenzija, kao i pravilnom montažom, moguće je postići savršen balans između estetike, privatnosti i praktičnosti. Investicija u kvalitetna vrata doprinosi dugotrajnom zadovoljstvu i harmoniji prostora.
Svoje impresije u vezi sa unutrašnjim vratima, možete podeliti sa nama u komentarima. Unapred hvala.

уторак, 3. децембар 2024.

Da li različite generacije kupuju različitu stolariju?

kakvu stolariju vole različite generacije
Izvor slike Pixabay, Pexels.com 

Ukratko - da! Različite generacije kupuju različitu stolariju. Razlog je što imaju različite vrednosti, potrebe i prioritete u mnogočemu, pa i u izboru vrata i prozora za svoje domove. Te razlike su rezultat jedinstvenih okolnosti u kojima su pripadnici različitih generacija živeli, odrastali i usvajali svoja životna gledišta.

Nećemo previše detaljno ulaziti u karakerisike različitih generacija, na internetu ima dosta tekstova o tome, pa ako želite, možete se podrobnije informisati. U ovom tekstu ukratko se osvrćemo na različite preferencije pri kupovini stolarije danas najbrojnijih generacija - takozvanih bumera, generacije X, milenijalaca i zumera.

Kakvu solariju kupuju različite generacije?


1. Bejbi bumeri (rođeni između 1946 i 1964)

Bejbi bumeri su u svom životnom pristupu veliki tradicionalisti, pa tako i u izboru stolarije. Vrata i prozori po njima moraju:
  • da budu visoko kvalitetni (iako to znači i dosta skuplji);
  • da imaju dobru zvučnu i toplotnu izolaciju;
  • da budu dugotrajni i izdržljivi;
  • praktični, ali im ne smeta ako je potrebno odvojiti malo više vremena za čišćenje i održavanje (oni su najverniji kupci drvene stolarije);
Ova generacija voli klasične i tradicionalne stilove sa neutralnim bojama, masivno drvo, ili kombinaciju drvo –aluminijum. Nemaju veliki interes za savremene tehnologije ali odabraće dvostruko staklo, sigurnosne brave, ako je potrebno i protivprovalna vrata.


kakvu stolariju vole različite generacije
Izvor slike Alesio Casario, Pexels.com 

2. Generacija X (rođeni između 1965 i 1980)

Prioriteti generacije X su funkcionalnost, estetika i energetska efikasnost. Od stolarije zahtevaju da bude:
  • dugotrajna;
  • energetski efikasna;
  • da ima moderan ali nenametljiv izgled;
  • da je održavanje lako i jeftino;
Najviše vole PVC ili tanke aluminijumske ramove, velike panoramske prozore koji propuštaju dosta svetlosti, kao i klizna vrata za terase.


3. Milenijalci (rođeni između 1981 i 1996)

Milenijalci (ili generacija Y) cene estetiku, održivost i savremena tehnološka rešenja. Biraju stolariju koja kombinuje reciklirane materijale, dugotrajnost i energetsku efikasnost.
  • vole velike prozore sa 2 i 3 staklena sloja koji imaju veliku termo i akustičnu izolaciju;
  • veliki su poklonici skandinavskog minimalističkog i boho stila;
  • preferiraju PVC ili aluminijumske ramove u neutralnim bojama koji su otpornoni na UV zračenje;
  • ainteresovani su i za prozore sa dodatnim funkcijama, poput automatskih brava, aplikacija za zaključavanje vrata, itd.

4. Generacija Z (rođeni između 1997 i 2010)


Generacija Z je najmlađa i tehnološki najnaprednija generacija koja izuzeno ceni inovacije, održivost i estetiku. Oni su tek na početku stvaranja svojih domova, još uvek su studenti ili u ranim fazama karijere, ali već pokazuju jasne preferencije:
  • prioritet pri nabavci stolarije su im povoljne cene i moderni dizajn;
  • privlače ih prozori nepravilnog oblika, kao i moderan i futuristički izgled sa neobičnim i kreativnim bojama i teksturama;
  • obožavaju velike “staklene zidove”, kao i pametne prozore sa senzorima za svetlost i temperaturu, staklima koja menjaju boju (zatamnjuju se) i ugrađenim fotonaponskim panelima za dodatnu uštedu energije;
  • veoma su ekološki osvešćeni i vrlo rado će kupiti stolariju od recikliranog PVC-a.
prozori za različite generacije
Izvor slike Kendal Hoopes, Pexels.com


Da sumiramo, ključne razlike između različitih generacija u pogledu stolarije su:

- starije generacije favorizuju drvo i aluminijum, dok mlađe zbog niske cene i lakoće održavanja biraju PVC;
- generacija X i milenijalci su najviše fokusirani na energetski efikasne prozore i vrata;
- mlađe generacije preferiraju minimalističke, modernije i trendi dizajne, dok starije generacije više vole klasične stilove;
- savremena tehnološka rešenja (npr. vrata s digitalnim bravama ili automatski sistemi za prozore) su atraktivna za mlađe kupce, dok je starijima najvažnija praktičnost i funkcionalnost.

Kako proizvođači stolarije privlače različite generacije

Proizvođačima stolarije su dobro poznate razlike između generacija, uopšte ih ne potcenjuju i vode računa da odgovore na različite i specifične potrebe i želje svojih kupaca. U zavisnosti od ciljne generacije razvili su različite strategije i marketinške pristupe:

Istraživanje tržišta – kako bi se saznalo šta je bitno svakoj generaciji, proizvođači stolarije koriste ankete i fokus grupe;

Prilagođena marketinška strategija - reklame i promocije se objavljuju na različitim platformama (tradicionalni mediji za starije, društvene mreže i digitalne kampanje za mlađe generacije).

Različita ponuda - da bi zadovoljili potrebe različitih generacija, kompanije segmentiraju proizvode na osnovu materijala, izgleda, funkcionalnosti i cene.

Pa tako:

1. Bejbi bumerima se nude izdržljva i dugotrajna stolarija, tradicionalni dizajni i neutralne boje. U marketinškom pristupu ističu se prednosti kvalitetnih prozora i vrata za stabilnost investicija i uštedu energije.

2. Za X generaciju ističe se kvalitetan balans cene i kvaliteta, kvalitetna izolacija (npr. troslojno staklo, višekomorni ramovi, kvalitetne dihtting gume, i slično), velike staklene površine i moderan dizajn.

3. Za milenijalce se nude ekološki prihvatljivi materijali, neutralne boje (bela, siva), pametni sistemi (kao na primer automatsko spuštanje roletni), fleksibilne cene i sezonski popusti.

4. Z generacije često koriste društvene mreže i on-line kupovinu, tako da je digitalni marketing imperativ. Za ovu generaciju estetika je važna, ali budžet ima prioritet, tako da im se više nude osnovni modeli sa mogućnošću nadogradnje u budućnosti.

I na kraju...

Možda mislite da se radi o stereotipima i prevelikoj generalizaciji, i da je sve što je gore rečeno više zabave radi. Poznavanje različitih preferencija svojih potrošača, proizvođačima stolarije omogućava bolje pozicioniranje na tržištu, i prilagođavanje ponude stolarije.

Kojoj generaciji vi pripadate? Kakvu stolariju volite i šta najviše utiče na vašu odluku prilikom kupovine? Podelite to sa nama u komentarima.













четвртак, 14. новембар 2024.

Šta su fiksni prozori - sve što treba da znate o njihovim prednostima, nedostacima i vrstama

kuća sa fiksnim prozorima
Izvor: Rachel Claire, Pexels.com

 Stvarno, šta su? Samo ime kaže da se radi o prozorima koji se ne otvaraju i ne zatvaraju. Ali kome trebaju takvi prozori? Nastavite da čitate, sve će biti objašnjeno, i šta su fiksni prozori, i koje su njihove prednosti i mane, i kakve vrste ovih prozora postoje. 

1. Definicija fiksnih prozora

Fiksni prozori su prozori koji su trajno postavljeni u svoj okvir i nemaju mogućnost otvaranja. Koriste ih svi oni koji traže prirodno osvetljenje, dobar pogled ka spoljašnjoj sredini i dobru energetsku efikasnost. Njihova jedina mana je to što - ne omogućavaju provetravanje prostorija.

Fiksni prozori se sreću kako kod klasičnih tako i kod savremenih pravaca u arhitekturi. Oni su jedno od obeležja takozvanog otvorenog koncepta stanovanja koji se karakteriše povezanim prostorijama bez jasne granice među njima, jedinstvo terase i unutrašnjosti doma, puno prirodnog svetla i osećaja prostranosti, spokoja i mira. 

2. Prednosti fiksnih prozora

Fiksni prozori imaju sledeće prednosti:

  • Propuštaju više prirodnog svetla – pošto se ne otvaraju, nema šarki i statički ne opterećuju zidove, fiksni prozori mogu da budu veći i sa većim staklenim površinama. Njihovi ramovi su veoma tanki tako da se ovaj efekat još više povećava. A to znači veću količinu svetlosti koja smanjuje potrebu za veštačkim osvetljenjem;

  • Široki panoramski pogled– samim tim što su veći, fiksni prozori omogućavaju širi i bolji pogled prema spoljašnjosti. Ako ispred kuće imate predivan pejzaš, pogled na planinu, šumu, more i slično, ugradite veliki fiksni prozor;

  • Stvaranje osećaja prostranosti – sobe koje imaju fiksne prozore izgledaju veće, otvorenije, prozračnije i prostranije. Iako se radi o vizuelnom efektu, veoma je koristan kod manjih soba koje imaju ograničenu prirodnu svetlost;

  • Veća energetska efikasnost - to što se fiksni prozori ne otvaraju znači da se kroz njih ne rasipa toplota. Osim toga, i kod njih se koriste savremene tehnologije poput trostrukih i dvostrukih staklenih panela, niskoenergetski (Low-E) premazi, višekomorni PVC ramovi, kvalitetne zaptivne gume, itd. Ova rešenja utiču na povećanje njihovih izolacionih performansi;

  • Zahtevaju minimalno održavanje - fiksni prozori nemaju pokretne delove, a to znači manje troškove, manje truda i potrošenog vremena za čišćenje, podmazivanje, popravku i zamenu komponenti. Dovoljno je povremeno prebrisati i oprati ramove i staklene površine;

  • Nepremostiva su prepreka za komarce, smrdibube i ostale insekte - ovakvi prozori isključuju potrebu za komarnicima i zaštinitm mrežama, jer insekti ne mogu da uđu kroz zatvorene prozore;

  • Zaštita – lopov ne može da uđe ukoliko ne može da otvori prozor.  Nije ni čudo što se u bezbednosno osetljivim prostorijama prozori ne otvaraju;

  • Estetika i izgled – fiksni prozori mogu da se izrađuju u svim mogućim stilovima, oblicima i veličinama, što ih čini pogodnim za širok spektar arhitektonskih dizajna. To što se ne otvaraju i nemaju pokretne delove dozvoljava arhitektima i dizajnerima prostora veliki broj različitih rešenja i kombinacija. Vlasnici mogu da biraju od tradicionalnog dizajna do najsavremenije estetike;

fiksni prozori
Fiksni prozor. Izvor Timothy Huliselan, Pexels.com

3. Nedostaci fiksnih prozora

Ne omogućavaju provetravanje prostora – kada nema otvaranja - nema promaje. A to znači da moraju da se pronađu alternativni načini za ventilaciju (klima uređaji, ventilatori)

Stvara se kondenzacija – pošto se prostorije ne provetravaju, stvara se veća količina vodene pare koja se kondenzuje na prozorskim staklima. Usled povećane vlažnosti može da se stvara buđ. 

4. Vrste fiksnih prozora

Postoji nekoliko vrsta fiksnih prozora:

  • Standardni pravougaoni - imaju klasičan dizajn sa pravim uglovima i ivicama. Često se korise u novim zgradama i kancelarijama.

  • Lučni fiksni prozori - imaju zakrivljen vrh i koriste se kod starih, klasičnih, rustičnih stilova gradnje.

  • Okrugli (ovalni) prozori – njihov specifičan izgled se najviše koristi kod modernih građevina.

  • Kutni prozori - postavljeni su pod pravim ili oštrim uglom. Idealni su za maksimiziranje svetlosti u uglovima prostorija. Često mogu da se vide u ulazima zgrada.

  • Panoramski prozori – imaju velike staklene površine koje omogućavaju uživanje u lepim panoramskim pogledima.

  • Stakleni zidovi - prekrivaju čitave zidove. Pružaju osećaj prostranosti i povezanosti sa spoljnim okruženjem.

  • Vitražni (dekorativni) prozori – to su prozori sa ukrasnim staklom. Koristili su se u crkvama, muzejima i luksuznim domovima.

  •  “Krmeni” prozori – nalaze se iznad ulaznih vrata, mogu da budu pravougaoni, lučni, okrugli, trouglasti i svim drugim oblicima i veličinama. Osim što unose dodatnu svetlost, daju izgled sofisticiranosti, šarma i stila.

  • Stranični prozori – isto tako dodatni element kod ulaznih vrata, sa tom razlikom što su postavljeni bočno, sa jedne ili obe strane. 

Završne reči

Većina ljudi će samo odmahnuti rukom kada čuju fiksni prozori. Ali, kada ste već saznali njihove najosnovnije karakteristike, prednosti i mane, sačakajte malo i razmislite, možda ipak imate neki neku prostoriju pogodnu za prozor koji ne može da se otvara i zatvara.

Znamo da se radi o pomalo kontroverznim proizvodima i zato nas zanima vaše mišljenje. Da li imate iskustva sa fiksnim prozorima? Koje ste vi nedostatke i prednosti primetili na njima? Ostavite nam komentar, i pridružite se diskusiji ispod teksta.

понедељак, 14. октобар 2024.

Zašto PVC profili?

PVC ramovi
U poslednjih nekoliko decenija, kupci širom sveta najviše biraju PVC profile. A zašto baš PVC profile, saznaćete u nastavku ovog teksta pa zato, nastavite da čitate.

Inače, profili ili ramovi koji se koriste za izradu prozora i vrata mogu da budu izrađeni od sledećih materijala:

  • PVC –a;

  • Drveta;

  • Metala (aluminijum, čelik, itd.);

O kakvom se to čudesnom materijalu radi?

Polivinil hlorid (poznat i po skraćenici PVC) je sintetički polimer koji se proizvodi iz nafte ili prirodnog gasa, putem - polimerizacije.

Ovaj proces se odvija na sledeći način:

1. faza - proizvodnja vinil hlorida (VCM). Ključna sirovina za dobijanje polivinil hlorida je vinil hlorid. On se dobija sintezom etilena i hlora.

  • Etilen (C₂H₄) se dobija iz nafte ili iz prirodnog gasa;
  • Hlor (Cl₂) se proizvodi elektrolizom soli (NaCl);
  • Etilen i hlor reaguju u procesu poznatom kao hloriranje i dobija se molekul 1.2 - dihloretilen;
  • dihloretilen se zatim zagreva (pirolizuje) i dehidrohloruje (gubi jedan molekul HCl) kako bi se stvorio vinil hlorid (VCM).

2. faza - polimerizacija vinil hlorida. VCM je monomer; da bi se dobio polivinil hlorid, on se polimerizuje pomoću hemijskog procesa koji se naziva polimerizacija. Na kraju ovog procesa dobija se praškasta supstanca – polivinil hlorid (PVC), u koju se dodaju razni aditivi - plastifikatori, stabilizatori, boje, itd.

3. faza – obrada i modifikacija PVC-a. Dobijena masa se dalje može oblikovati u razne proizvode kroz procese kao što su ekstrudiranje, kalupljenje ili presovanje. Sam materijal je veoma izdržljiv, trajan, otporan na UV zračenje, dostiže veliku energetsku efikasnost, nisku proizvodnu cenu, lako se obrađuje i održava, može i da se reciklira.

PVC se koristi za izradu različitih proizvoda -  igračke, posuđe, vodovodne i kanalizacione cevi, izolacija električnih kablova, kućišta za kompjutere, pakovanja, itd. Za prozorske i vratne sisteme upotrebljava se u neplastifikovanom obliku (u PVC).

 

Struktura PVC profila

PVC profili koji se upotrebljavaju u savremenoj stolariji imaju šuplju unutrašnju strukturu, tj. podeljeni su u komore. Ove komore deluju kao vazdušni džepovi i imaju ulogu da poboljšaju toplotnu i zvučnu izolaciju, istovremeno smanjujući težinu prozora ili vrata (vazduh je veoma dobar izolator). 

Da bi se gubitak toplote još više smanjio, u ove komore se utiskuje neki od plemenitih gasova, najčešće argon. Broj komora se kreće od 3 do 7. Veći broj komora utiče na bolju toplotnu i zvučnu izolaciju, ali smatra se da 5 komora ima najbolji balans između izolacionih performansi i cene.

 

Izolacione sposobnosti

Izolacione performanse se iskazuju preko koeficijenta prolaska toplote (Uw). Ovaj koeficijent prikazuje toplotne gubitke prilikom prolaska toplotnog zračenja kroz određeni materijal i izražava se u W/m²K. Što je vrednost niža, to je izolacija bolja. Savremeni PVC prozorski sistemi sa višekomornim profilima i dvostrukim ili trostrukim staklom imaju Uw vrednosti između 0.7 i 1.3 W/m²K, što je izuzetno malo.

Ne treba da se zaboravi ni akustična izolacija koja kod PVC ramova sa 5 komora iznosi do 45 decibela (dB).

 

Dimenzije PVC profila

Standardna širina PVC profila koji se koriste u stolariji varira od 60 mm do 90 mm. Širi profili omogućavaju veću dubinu komora, što poboljšava termičke performanse i omogućena je ugradnja trostrukog stakla. Nedostaci su veća cena, teži prozori i komplikovanija montaža, posebno ako su zidovi tanji.

Prema standardima, debljina spoljnog zida profila mora da bude najmanje 2.8 mm. Deblji zidovi komora poboljšavaju čvrstoću i otpornost na udarce, ali isto tako povaćavaju težinu, cenu i ponekad deluju premasivno.

Braon PVC ramovi
Braon PVC ramovi. Izvor. Alessio Cesario. Pexels.com

Dizajn PVC profila

PVC profili mogu da se izrađuju u skoro svim formama, veličinama i dizajnima. Mogu da budu pravougaoni, kvadratni, polukružni, kružni, trouglasti, da imaju ravne linije karakteristične za moderan dizajn ili zaobljene ivice za klasičniji izgled. Iako su najčešće beli, mogu da se farbaju u svim bojama, teksturama i završnim obradama uključujući i mogućnost imitacije drveta.

 

Ojačanja PVC profila

Da bi se još više povećala čvrstoća i stabilnost PVC profila, kao i da se smanje deformacije koje su prouzrokovane opterećenjem ili temperaturnim promenama, u unutrašnjost komora se postavljaju metalna ojačanja. Ova ojačanja u obliku poluge mogu da budu čelična (debljine od 1.5 mm do 3 mm) ili aluminijumska koja su lakša, ali jednako čvrsta.

 

Standardi i sertifikacija

Savremeni prozorski PVC ramovi se izrađuju u skladu sa nekoliko međunarodnih standarda:

  • ISO 9001 - označava da su prozorski PVC profili proizvedeni u skladu sa visokim standardima upravljanja kvalitetom;

  • LEED i BREEAM - standardi za održivu gradnju;

  • EN 12608 - evropski standard za PVC prozorske profile, koji definiše minimalne zahteve za kvalitet, čvrstoću, toplotne i zvučne karakteristike;

Završne reči

Zahvaljujući svojoj čvrstini, pouzdanosti, izdržljvosti, izolacionim performansama, mogućnostima prilagođavanja, jednostavnoj obradi, lakoći održavanja i veoma povoljnim proizvodnim cenama, PVC profili su veoma traženi za izradu prozora i vrata. Napredna rešenja i inovacije kao što su upotreba plemenitog gasa u komorama, dodatna ojačanja, kvalitetne zaptivke, Low-E staklo, i tako dalje, još više naglašavaju i unapređuju njihove karakteristike i svojstva.

Ukoliko razmišlajte o kupovini nove, i zameni stare neefikasne stolarije, za više informacija pogledajte sajt proizvođača stolarije.

 

Izvor naslovne slike: Wldemar, Pexels.com