Странице

понедељак, 9. октобар 2017.

Kakvu stolariju kupovati?

  

Stolarija se kupuje jednom u 30-50 godina i zato se mora voditi računa o njezinom kvalitetu. PVC stolarija je postala dominantna na tržištu, postoje brojni proizvođači, ali nisu svi kvalitetni i ne zadovoljavaju svi stroge kriterijume.

PVC stolarija mora da poseduje određene osobine:

1. da ima dobru izolaciju - gde podrazumevamo sledeće stvari:
  • termoizolacija
  • propuštanje vazduha
  • propuštanje vode
  • izolacija na buku

2. sigurnost,
3. stabilnost
4. postojanost

Propuštanje vode

PVC stolarija mora sprečiti ulazak vode u prostorije. Ona eventualno može da uđe samo oko štoka, ali zato postoji specijalni otvor preko koga ona izlazi napolje. Ti otvori se postavljaju unutar štoka i omogućuju drenažu vode. Problem može da se javi pri lošoj montaži gde voda ulazi pored prozora. Treba voditi računa da se kondez otvori redovno održavaju, da budu čisti i da se ne pokriju limom ili sl.
pvc-stolarija-kondenz-otvor
Kondenz otvori


Propuštanje vazduha

Od savremenih prozora se očekuje da uopšte ne propuštaju vazduh, ali to je greška. Vazduh mora da se propušta ali kontrolisano i to preko onih mesta koja su predviđena za to. Na prozorima se buše otvori za dekompresiju koji obezbeđuju minimalan protok vazduha koji je propisan i Zakonom o izgradnji.

Termoizolacija (energetska efikasnost) stolarije

Preko loših prozora se gubi i do 40% energije. Zato je termoizolacija veoma bitna stvar. PVC ramovi imaju odlične termoizolacione karakteristike, ali potrebno je i staklo da bude kvalitetno. Najbolje su se pokazali niskoemisiona (low-E) IZO stakla sa dvoslojnim ili troslojnim staklima između kojih se nalazi plemeniti gas.
Energetska efikasnost se odeređuje preko toplotne izolacije, izražava se u W/m2K i računa se po sledećoj formuli:

Uw = (Ag x Ug + Af x Uf + Ig x Ψg) / (Ag + Af)

komore-kod-pvc-prozora
komore kod PVC prozora
UW - koeficijent toplotne izolacije prozora
Ug - koeficijent provodljivosti staka
Uf - koeficijent provodljivosti profila (štok i krilo )
Ψg - linearni koeficijent provodljivosti lajsne
Ig - ukupna dužina lajsne
Ag - ukupna površina stakla
Af - površina profila (štok i krilo)
UW - izračunava se po formuli
Ug - daje proizvodjač stakla
Uf - daje proizvodjač profila i na njega utiču debljina profila, 
raspored i broj komora, debljina zidova profila, ćelicna ojačanja


Izolacija od buke


Izolacija od buke najviše zavisi od stakla. PVC prozor sa dvostrukim termopan staklom 4/16/4 smanjuje nivo buke do 32dB. Za objekte koji su na mestima sa povećanom bukom, bolju zvučnu izolaciju je moguće postići kombinacijama različitih debljina stakala.


Stabilnost stolarije


Stabilnost se dobija postavljanjem metalnih ojačanja. Najviše se koristi pocinkovani čelik čija debljina zavisi od statičkih proračuna gde se u obzir uzima spratnost, udare vetra, mogućnost zemjotresa i sl.


Postojanost


Postojanost profila se dokazuje posebenim testiranjima proizvoda uz koje se dobija sertifikat, kao i atestiranom proizvodnjom koja se potkrepljuje ISO standardom koji reguliše sve etape proizvodnje od ulaza sirovina do dobijanja krajnjeg proizvoda.

Reciklaža

Za izradu profila može da se upotrebi i reciklirani materijal, pošto polivinil hlorid ne gubi svoja svojstva i moguće ga je ponovo upotrebiti. Potrebno je samo ponovo da se dodaju razni aditivi, koji se dodaju PVC masi kako bi se poboljšali njena svojstva: belina, glatkoća, otpornost na UV zrake, elastičnost, itd.

Sigurnost

PVC stolarija mora pre svega da zadovolji zdravstvene uslove. Ranije se u procesu proizvodnje PVC prozora i vrata upotrebljavalo olovo, ali sada je ono kompletno izbačeno zato što se pokazalo da je štetno po zdravlje. Ali na tržištu je moguće pronaći stolariju koje sadrži olovo, posebno kod polovne stolarije ili iz nekih zemalja gde ne vladaju toliko strogi propisi.


Zaključak


Preporuka je da se stolarija kupuje kod renomiranih proizvođača koji su se dokazali tokom godina svog rada. Oni garantuju za sastav svojih profila i za to imaju dokaz relevantne insitucije tj Atest proizovoda. Cene njihovih prozora i vrata mogu biti skuplje, ali zato dobijate sigurnost da ste dobili kvalitet i sigurnost. Ukoliko kupujete stolariju od recikliranih PVC profila tražite da imaju potrebne sertifikate.



понедељак, 18. септембар 2017.

Zašto kupovati brendiranu PVC stolariju?


Za većinu vlasnika kupovina PVC stolarije je krupan finansijski zalogaj, uloženi novac vraća se tek za nekoliko godina, tako da je potrebno nabaviti kvalitetne prozore i vrata, sa rokom trajanja od nekoliko decenija, koje neće tražiti skupo održavanje, koja je energetski efikasna, a to treba da donese veliku uštedu u računima za struju i grejanje.

Gde kupiti kvalitetnu PVC stolariju?


Stolarija se ne menja često, a potrebno je da vrši funkciju efikasno čak i kada prođe period garancije. I tu nastaje prvi problem. Koju stolariju kupiti i koji je pravi proizvođač? Na tržištu postoje mnoge firme i firmice, trgovina i proizvodnja PVC stolarije je veoma atraktivna i na ponudi je široka paleta različitog kvaliteta i cena, od najeftinijih do preterano skupljih.



Naravno da je preporuka da pare ne treba da se štede kada je nabavka ovakvog tipa u pitanju. Tu važi ona engleska “nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino”, ali i ona naša: “ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji”.

Ali kako znati da li za svoj novac dobijamo pravi kvalitet? Trgovci su veoma dovitljiva sorta, oni lako dignu cenu nekom proizvodu i posle tvrde da je to vrhunski kvalitet. Ali da li je tako?

I na ovom mestu dolazi značenje Brenda.

Šta je Brend - definicija


Brendovi (ili marke proizvoda) postoje svuda, od farmerki i cigareta do lokomotiva i aviona. Naravno da postoje i u industriji PVC stolarijeIma puno definicija šta je to brend, ali mi ćemo se poslužiti svemoćnom Wikipedijom:
"Brend  je prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda ili usluge, koje često podrazumeva kvalitet, koja mora da stvara snažni i trajni identitet, i razvijati kod potrošača osećaje poverenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti."

Možemo da se poslužimo još jednom definicijom:

"Brend je dodata, neopipljiva vrednost koju neki proizvod ili usluga može da poseduje. Brend nastaje kada proizvodu ili usluzi pripišete osobine žive osobe. Pravu vrednost brenda dobijamo kada njegovoj realnoj (materijalnoj) vrednosti dodamo vrednost koju mu daju sve one emocije, asocijacije, iskustva i informacije zbog kojih je neko spreman da odvoji određenu svotu novca kako bi došao u njegov posed."

 Kakvo je značenje brendova u PVC stolariji?


Okov Winhaus
Brendovi su veoma važni zato što pomažu da se razlikuju vrhunske, dobre i loše firme. Već smo rekli da na našem tržištu ima na stotinu kompanija koje se bave ovom delatnošću. Treba znati da one posluju na sledeće načine:

  • trgovina stolarijom - nabavljaju prozore i vrata direktno kod proizvođača i ugrađuju se u cenu. Zato je na primer ponekada kupiti jeftinije u Nemačkoj ili Austriji nego kod nas
  • nabavljaju delove prozora (ramovi, okov, roletne, stakla) i sklapaju ih u svojim pogonima


Kupcu obično nje bitno kako je proizvod stigao do njega, njemu je najvažnije da roba koja kupuje bude kvalitetna, zato je tu ime brenda u koga on veruje. Zvučna i dobro poznata imena brendova ljudi prepoznaju širom planete.

Značaj brendova:
  • Brendovi donose kredibilitet firmi
  • Razvijaju emocije kod kupaca
  • Motiviraju potencijne kupce d akupe proizvod
  • Gradi prepoznatljivost i sledbenike koji će sami širiti mrežu fanova
  • Brendovi donose veću cenu



Završna reč


Ovo su sasvim dovoljni razlozi da pri kupovini ne lutate, tražite samo dobro poznate marke, tražite brend. To je samo po sebi garancija da će vaša PVC stolarija biti vrhunska i vredna para koje ste teškom mukom izdvojili.

Na kraju da pomenemo samo neke brendove

Za PVC profile: INOUTIC, REHAU, GEALAN, Schuco, SALAMANDER, VEKA, KBE, TROCAL

Za okove: SIEGENIA AUBI, MACO, VABIS, WINKHAUS, ROTO