Iako na prvi pogled izgledaju tako, nisu svi prozori i vrata od polivnil hlorida isti.
Kao i kod većina proizvoda postoje veoma kvalitetni, manje kvalitetni, loši pa i veoma loši.
Logično je da su oni kvalitetniji skuplji a oni lošiji jeftiniji.
Ali sama po sebi cena nije merilo kvaliteta.
Vešti trgovci mogu i lošijem prozoru da stave veću cenu kako bi zbunili i prevarili svoje kupce.
Prozori i vrata se kupuju jednom ili dvaput u životu, tako da svaki kupac pre odlaska u prodavnicu treba da nađe odgovore na sledeća pitanja:
U današnje vreme svaka potraga kreće preko interneta. Sa nekoliko klikova Iz fotelje se “obiđu” sve prodavnice koje prodaju stolariju, pogledaju se njihove modeli i cene, pa se uporede.
Preko mejla ili kontaktne forme na sajtu možete postaviti pitanja prodavcima.
A da biste znali koja tačno pitanja treba da postavite, pre toga isto preko inerneta, treba da se upoznate sa raznim standardima, načinima proizvodnje i vrstama PVC stolarije.
Tako ćete saznati da minimalna debljinja PVC profila na prozorima i vratima treba da bude 3 mm.
Debljina PVC profila i metalnih ojačanja
Ukoliko su ti zidovi tanji, profili mogu da se tokom vremena iskrive, napuknu, pa i slome. Posebno su osetljivi ukoliko se montiraju na područjima gde vladaju snažni vetrovi, česte oluje i obilne padavine.
Prozori i vrata od PVC-a imaju u ramovima metalna ojačanja – šipke i letve (najčešće od nerađajućeg čelika) koja im daju izdržljivost i čvrstinu. Minimalna debljina ovih ojačanja ne treba da bude ispod 1.5 mm. Sve što je manje lošijeg je kvaliteta
Kvalitet okova
Od nerađajućeg čelika su i kvake, šarke, brave i ostali okov. Za okov isto tako važe strogi standardi zato što je njihov kvalitet determinanta za kvalitet i trajnost vaših prozora i vrata.
Kada posetite prodajni salon, obavezno nekoliko puta otvorite i zatvorite prozore i vrata. Isto to ponovite i kući posle njihove montaže. Ukoliko vam se učini da ne rade kako treba, odmah reagujte i reklamirajte prodavcu.
Dihtovanje
Dihtovanje i savršeno prijanjanje vrata i prozora obezbeđuje specijalne gume koje se postavljaju između ramova i krila. Na njima se najčešće vidi da li je stolarija kvaitetna ili ne.
Ukoliko se zavesa pomera i pri najmanjem povetarcu, to znači da je dihtovanje loše. Štelovanjem se može nešto popraviti, ali ne u potpunosti.
Ako su dihtunzi napravljeni od loše i nedovoljno debele gume, onda ništa od dobrog zaptivanja. Stanje će se tokom vremena samo pogoršavati kako se ove gume budu tanjile i cepale.
Jedan od važnijih indikatora za kvalitet stolarije su garantni rokovi.
Prosečno se za stolariju od polivnil hlorida daje garancija od 10 godina. Mnogi misle da je to malo i da je to pokazatelj male trajnosti.
Ali treba praviti razliku u odnosu na dva termina:
Kada se kaže garantni rok je toliko godina, ne znači da će se neki proizvod nužno pokvariti do isteka tog roka i da više neće moći da se koristi.
To znači da će se ukoliko se prozor ili vrata pokvari dok je u datom garantnom roku, proizvođač morati snositi troškove popravke. Posle isteka garantnog roka popravke su na teret kupca.
Garancija se odnosi na okov, na mehanizme za otvaranje i zatvaranje, PVC ramove i staklenog paketa.
Životni vek PVC stolarije je 40 pa i više godina, a garancija se daje na maksimum 10 godina (najčešće se za okov daje garancija od 3-5 godina, na staklene panele 5 godina, na ramove do 10 godina). To znači da će besplatne popravke biti na teret prodavca do isteka tog roka.
Proizvođači se dobro štite od nepotrebnih troškova, tako da ne rizikuju sa predugačkim garantnim rokovima.
Polivinil hlorid je veoma postojan i trajan materijal. Ukoliko se PVC stolarija redovno održava (podmazivanje, čišćenje prašine i sl), ona može da traje decenijama a da ne promeni svoju energetsku efikasnost i funkcionalnost.
Da biste kupili kvalitetnu stolariju morate biti dobro informisan. U današnje vreme Internet vam pruža bezbroj izvora informacija, tako da za vaš loš izbor nemate izgovora.
Kao i kod većina proizvoda postoje veoma kvalitetni, manje kvalitetni, loši pa i veoma loši.
Logično je da su oni kvalitetniji skuplji a oni lošiji jeftiniji.
Ali sama po sebi cena nije merilo kvaliteta.
Vešti trgovci mogu i lošijem prozoru da stave veću cenu kako bi zbunili i prevarili svoje kupce.
Prozori i vrata se kupuju jednom ili dvaput u životu, tako da svaki kupac pre odlaska u prodavnicu treba da nađe odgovore na sledeća pitanja:
- Kako prepoznati i razdvojiti dobru od loše stolarije?
- Koja su to merila i standardi koje PVC stolarija treba da ispunjava?
- Kako ne pretplatiti prozore i vrata sa slabijim kvalitetom?
Kriterijumi i standardi koji odvajaju žito od kukolja
U današnje vreme svaka potraga kreće preko interneta. Sa nekoliko klikova Iz fotelje se “obiđu” sve prodavnice koje prodaju stolariju, pogledaju se njihove modeli i cene, pa se uporede.
Preko mejla ili kontaktne forme na sajtu možete postaviti pitanja prodavcima.
A da biste znali koja tačno pitanja treba da postavite, pre toga isto preko inerneta, treba da se upoznate sa raznim standardima, načinima proizvodnje i vrstama PVC stolarije.
Tako ćete saznati da minimalna debljinja PVC profila na prozorima i vratima treba da bude 3 mm.
Debljina PVC profila i metalnih ojačanja
Ukoliko su ti zidovi tanji, profili mogu da se tokom vremena iskrive, napuknu, pa i slome. Posebno su osetljivi ukoliko se montiraju na područjima gde vladaju snažni vetrovi, česte oluje i obilne padavine.
Prozori i vrata od PVC-a imaju u ramovima metalna ojačanja – šipke i letve (najčešće od nerađajućeg čelika) koja im daju izdržljivost i čvrstinu. Minimalna debljina ovih ojačanja ne treba da bude ispod 1.5 mm. Sve što je manje lošijeg je kvaliteta
Kvalitet okova
Od nerađajućeg čelika su i kvake, šarke, brave i ostali okov. Za okov isto tako važe strogi standardi zato što je njihov kvalitet determinanta za kvalitet i trajnost vaših prozora i vrata.
Kada posetite prodajni salon, obavezno nekoliko puta otvorite i zatvorite prozore i vrata. Isto to ponovite i kući posle njihove montaže. Ukoliko vam se učini da ne rade kako treba, odmah reagujte i reklamirajte prodavcu.
Dihtovanje
Dihtovanje i savršeno prijanjanje vrata i prozora obezbeđuje specijalne gume koje se postavljaju između ramova i krila. Na njima se najčešće vidi da li je stolarija kvaitetna ili ne.
Ukoliko se zavesa pomera i pri najmanjem povetarcu, to znači da je dihtovanje loše. Štelovanjem se može nešto popraviti, ali ne u potpunosti.
Ako su dihtunzi napravljeni od loše i nedovoljno debele gume, onda ništa od dobrog zaptivanja. Stanje će se tokom vremena samo pogoršavati kako se ove gume budu tanjile i cepale.
Garantni rokovi kod PVC stolarije
Jedan od važnijih indikatora za kvalitet stolarije su garantni rokovi.
Prosečno se za stolariju od polivnil hlorida daje garancija od 10 godina. Mnogi misle da je to malo i da je to pokazatelj male trajnosti.
Ali treba praviti razliku u odnosu na dva termina:
- Životni vek
- Garantni rok
Kada se kaže garantni rok je toliko godina, ne znači da će se neki proizvod nužno pokvariti do isteka tog roka i da više neće moći da se koristi.
To znači da će se ukoliko se prozor ili vrata pokvari dok je u datom garantnom roku, proizvođač morati snositi troškove popravke. Posle isteka garantnog roka popravke su na teret kupca.
Garancija se odnosi na okov, na mehanizme za otvaranje i zatvaranje, PVC ramove i staklenog paketa.
Životni vek PVC stolarije je 40 pa i više godina, a garancija se daje na maksimum 10 godina (najčešće se za okov daje garancija od 3-5 godina, na staklene panele 5 godina, na ramove do 10 godina). To znači da će besplatne popravke biti na teret prodavca do isteka tog roka.
Proizvođači se dobro štite od nepotrebnih troškova, tako da ne rizikuju sa predugačkim garantnim rokovima.
PVC stolarija ima najduži životni vek od svih vrsta stolarije (a posebno od drvene).
Polivinil hlorid je veoma postojan i trajan materijal. Ukoliko se PVC stolarija redovno održava (podmazivanje, čišćenje prašine i sl), ona može da traje decenijama a da ne promeni svoju energetsku efikasnost i funkcionalnost.
Da biste kupili kvalitetnu stolariju morate biti dobro informisan. U današnje vreme Internet vam pruža bezbroj izvora informacija, tako da za vaš loš izbor nemate izgovora.
preporučujem da se uđe u pogon firme i da se pogleda da li stvarno prave stolariju ili je samo preprodaju. Ako peosduju kvalitetne mašine onda je to jedna vrsta garancije da imaju dobar kvalitet, i što je važnije da mogu da obave servisiranje
ОдговориИзбриши