Izvor slike Pixabay, Pexels.com |
Ukratko - da! Različite generacije kupuju različitu stolariju. Razlog je što imaju različite vrednosti, potrebe i prioritete u mnogočemu, pa i u izboru vrata i prozora za svoje domove. Te razlike su rezultat jedinstvenih okolnosti u kojima su pripadnici različitih generacija živeli, odrastali i usvajali svoja životna gledišta.
Nećemo previše detaljno ulaziti u karakerisike različitih generacija, na internetu ima dosta tekstova o tome, pa ako želite, možete se podrobnije informisati. U ovom tekstu ukratko se osvrćemo na različite preferencije pri kupovini stolarije danas najbrojnijih generacija - takozvanih bumera, generacije X, milenijalaca i zumera.
Kakvu solariju kupuju različite generacije?
1. Bejbi bumeri (rođeni između 1946 i 1964)
Bejbi bumeri su u svom životnom pristupu veliki tradicionalisti, pa tako i u izboru stolarije. Vrata i prozori po njima moraju:
- da budu visoko kvalitetni (iako to znači i dosta skuplji);
- da imaju dobru zvučnu i toplotnu izolaciju;
- da budu dugotrajni i izdržljivi;
- praktični, ali im ne smeta ako je potrebno odvojiti malo više vremena za čišćenje i održavanje (oni su najverniji kupci drvene stolarije);
Izvor slike Alesio Casario, Pexels.com |
2. Generacija X (rođeni između 1965 i 1980)
Prioriteti generacije X su funkcionalnost, estetika i energetska efikasnost. Od stolarije zahtevaju da bude:
- dugotrajna;
- energetski efikasna;
- da ima moderan ali nenametljiv izgled;
- da je održavanje lako i jeftino;
3. Milenijalci (rođeni između 1981 i 1996)
Milenijalci (ili generacija Y) cene estetiku, održivost i savremena tehnološka rešenja. Biraju stolariju koja kombinuje reciklirane materijale, dugotrajnost i energetsku efikasnost.
4. Generacija Z (rođeni između 1997 i 2010)
Generacija Z je najmlađa i tehnološki najnaprednija generacija koja izuzeno ceni inovacije, održivost i estetiku. Oni su tek na početku stvaranja svojih domova, još uvek su studenti ili u ranim fazama karijere, ali već pokazuju jasne preferencije:
Da sumiramo, ključne razlike između različitih generacija u pogledu stolarije su:
Milenijalci (ili generacija Y) cene estetiku, održivost i savremena tehnološka rešenja. Biraju stolariju koja kombinuje reciklirane materijale, dugotrajnost i energetsku efikasnost.
- vole velike prozore sa 2 i 3 staklena sloja koji imaju veliku termo i akustičnu izolaciju;
- veliki su poklonici skandinavskog minimalističkog i boho stila;
- preferiraju PVC ili aluminijumske ramove u neutralnim bojama koji su otpornoni na UV zračenje;
- ainteresovani su i za prozore sa dodatnim funkcijama, poput automatskih brava, aplikacija za zaključavanje vrata, itd.
Generacija Z je najmlađa i tehnološki najnaprednija generacija koja izuzeno ceni inovacije, održivost i estetiku. Oni su tek na početku stvaranja svojih domova, još uvek su studenti ili u ranim fazama karijere, ali već pokazuju jasne preferencije:
- prioritet pri nabavci stolarije su im povoljne cene i moderni dizajn;
- privlače ih prozori nepravilnog oblika, kao i moderan i futuristički izgled sa neobičnim i kreativnim bojama i teksturama;
- obožavaju velike “staklene zidove”, kao i pametne prozore sa senzorima za svetlost i temperaturu, staklima koja menjaju boju (zatamnjuju se) i ugrađenim fotonaponskim panelima za dodatnu uštedu energije;
- veoma su ekološki osvešćeni i vrlo rado će kupiti stolariju od recikliranog PVC-a.
Izvor slike Kendal Hoopes, Pexels.com |
Da sumiramo, ključne razlike između različitih generacija u pogledu stolarije su:
- starije generacije favorizuju drvo i aluminijum, dok mlađe zbog niske cene i lakoće održavanja biraju PVC;
- generacija X i milenijalci su najviše fokusirani na energetski efikasne prozore i vrata;
- mlađe generacije preferiraju minimalističke, modernije i trendi dizajne, dok starije generacije više vole klasične stilove;
- savremena tehnološka rešenja (npr. vrata s digitalnim bravama ili automatski sistemi za prozore) su atraktivna za mlađe kupce, dok je starijima najvažnija praktičnost i funkcionalnost.
Kako proizvođači stolarije privlače različite generacije
Proizvođačima stolarije su dobro poznate razlike između generacija, uopšte ih ne potcenjuju i vode računa da odgovore na različite i specifične potrebe i želje svojih kupaca. U zavisnosti od ciljne generacije razvili su različite strategije i marketinške pristupe:Istraživanje tržišta – kako bi se saznalo šta je bitno svakoj generaciji, proizvođači stolarije koriste ankete i fokus grupe;
Prilagođena marketinška strategija - reklame i promocije se objavljuju na različitim platformama (tradicionalni mediji za starije, društvene mreže i digitalne kampanje za mlađe generacije).
Različita ponuda - da bi zadovoljili potrebe različitih generacija, kompanije segmentiraju proizvode na osnovu materijala, izgleda, funkcionalnosti i cene.
Pa tako:
1. Bejbi bumerima se nude izdržljva i dugotrajna stolarija, tradicionalni dizajni i neutralne boje. U marketinškom pristupu ističu se prednosti kvalitetnih prozora i vrata za stabilnost investicija i uštedu energije.
2. Za X generaciju ističe se kvalitetan balans cene i kvaliteta, kvalitetna izolacija (npr. troslojno staklo, višekomorni ramovi, kvalitetne dihtting gume, i slično), velike staklene površine i moderan dizajn.
3. Za milenijalce se nude ekološki prihvatljivi materijali, neutralne boje (bela, siva), pametni sistemi (kao na primer automatsko spuštanje roletni), fleksibilne cene i sezonski popusti.
4. Z generacije često koriste društvene mreže i on-line kupovinu, tako da je digitalni marketing imperativ. Za ovu generaciju estetika je važna, ali budžet ima prioritet, tako da im se više nude osnovni modeli sa mogućnošću nadogradnje u budućnosti.
I na kraju...
Možda mislite da se radi o stereotipima i prevelikoj generalizaciji, i da je sve što je gore rečeno više zabave radi. Poznavanje različitih preferencija svojih potrošača, proizvođačima stolarije omogućava bolje pozicioniranje na tržištu, i prilagođavanje ponude stolarije.Kojoj generaciji vi pripadate? Kakvu stolariju volite i šta najviše utiče na vašu odluku prilikom kupovine? Podelite to sa nama u komentarima.
Нема коментара:
Постави коментар