Странице

четвртак, 9. април 2020.

5 koraka pri kupovini prozora


Većina zgrada i kuća na ovim prostorima su starijeg datuma, već pri kraju amortizacije i imaju veoma lošu energetsku efikasnost. 



Prodavnica stolarije
Prodavnica stolarije
Prozori i vrata dele ovo stanje.

Pošto imaju veliki uticaj na energetsku efikanost, ali i na izgled i funkcionalnost stambenih objekata, oseća se potreba njihove zamene.

Na tržištu postoji velika ponuda raznih vrsta prozora, tako da nije lako odlučiti se koja je opcija najbolja.

Kupovinu prozora i ostale stolarije treba posmatrati kao proces koji ima nekoliko faza.





Koraci pri kupovini prozora




1. Određivanje kada je vreme za zamenu prozora


Prozori ne traju večno, kao i za sve drugo, dođe vreme kada moraju da se zamene.

Prvi korak je određivanje da je vreme za njihovu zamenu. To vreme je stvarno došlo ukoliko primetite:

  • Prozori su počeli da propuštaju vazduh, tj prave promaju
  • Postoje pukotine između krila i rama ili između zida i rama prozora
  • Teško se otvaraju i zatvaraju
  • Klimaju se
  • Računi za grejanje ili hlađenje su naglo skočili
  • Propuštaju vodu
  • Pojavljuje se kondenzacija izmedju dva stakla (magljenje prozora)

Ukoliko primetite jedan ili više od ovih znakova, onda nema šta da čekate više, morate da razmišljate o zameni prozora. Ukoliko su prozori stari, ali nema ovih problema, onda možete da sačekate sa kupovinom. 



2. Odluka o vrsti prozora


Postoji mnogo opcija kada je u pitanju kupovina prozora u zavisnosti od materijala, stila, veličine, oblika, namene itd.

Prozori mogu da budu razni: sa dvostrukom ili trostrukim staklom, metalni, drveni, od PVC-a, sa 5,6 ili 7 komora, klasični, klizni, okretno-nagibni, fiksirani, trouglasti, okrugli, itd, itd.

Svaka kuća i stan su drugačiji, svaki vlasnik ima svoje zahteve i potrebe, prozori moraju da upotpunjuju kako spoljnu arhitekturu, tako i unutrašnji dizajn.

Zato kod ovog koraka ne treba žuriti, treba dobro razmisliti i pogledati sve opcije koje su na tržištu. Naravno dosta toga zavisi i od budžeta.



3. Odluka o stepenu energetske efikasnosti prozora


proiyvodnja prozora
Skoro 70% energije gubi se kroz prozore ili vrata, a 90% te toplote izlazi kroz staklo.

Ukoliko su vaši računi za grejanje veliki, potrebno je da razmislite o kupovini prozora sa što većom energetskom efikasnošću.

Ali morate dobro da vagate, zato što prozori sa većim stepenom termoizolacije su dosta skuplji. Ukoliko nemate prevelike troškove za grejanje, ako vam je stan ušuškan i topao, nema potrebe izdvajati povelika sredstva za Low-E troslojna stakla. 





4. Odredite koji materijal je najbolji za vaš dom


Prozori mogu da budu od polivnil hlorida (PVC-a), aluminijuma ili drveta. Svaki od ovih materijala ima svoje dobre i loše strane.

Na primer, drvo je osetljivo na vlagu, sunčevo UV zračenje, padavine i traži dosta veliko i skupo održavanje.

Aluminijumski prozori ne trule, ali zato oksidiraju i korodiraju. Na dodir mogu da budu hladni ili topli u zavisnosti od godišnjeg doba i nemaju veliku energetsku efikasnost. Uz to su veoma skupi.

PVC prozori nemaju problema sa vlagom, ali sunčeva svetlost utiče na boju. Imaju dobru termo izolaciju ali uzrokuju kondenzaciju u prostorijama zato što dobro zaptivaju i vazduh ne može da cirkuliše. To može da dovede do pojave buđi.
Neki ljudi ne vole njihov izgled, ali ukoliko imate ograničen budžet, oni su najeftiniji.

I ovde morate dobro da vagate šta želite i šta dobijate za vaše pare.



5. Od koga kupiti kvalitetne prozore

prodavac prozora
Prodavac

Naći firmu koja će vam prodati kvalitetne prozore uošte nije lako.

Svi hvale svoju robu, svašta se prodaje na tržištu, zato kupac mora dobro da otvori oči.

Najbolje je ukoliko firma ima svoju proizvodnju, a ne samo kancelarije gde vrše (pre)prodaju ili garažu gde vrše sklapanje.

Tražite majstore a ne trgovce.

Još jedna vrlo bitna stvar je da kompanija vrši i montažu prozora, da montažu vrše njeni ljudi, a ne iznajmljeni majstori i da daje što duži garantni rok za svoje proizvode.

Najbolje je raspitati se kod nekog koji je već kupio od te firme, pogledati njen sajt, kao i preporuke i revije na internetu. Nikako ne kupovati kod posrednika. 



Završna reč


Pri kupovini prozora najvažnije je da kupac bude dobro informisan, da zna šta hoće, da je svesan svojih potreba i mogućnosti. Osim toga, treba da se dobro upozna sa ponudom na tržištu.

Nabavka prozora nija kao druge kupovine, radi se o složenom procesu sa puno opcija i izbora, i lako se može pogrešiti.

Ukoliko se prate ova 5 koraka onda će biti lakše odlučiti se.
Ukoliko imate još saveta u vezi sa kupovinom prozora, molimo vas da ih navedete u komentarima.

1 коментар: