Странице

уторак, 14. март 2023.

Sređivanje dvorišta pre prodaje nekretnine

staze u dvorištu

Prodaja nekretnine zna da bude i te kako komplikovan i stresan proces. Lakši deo posla je dati oglas ili ovlastiti profesionalnu agenciju za nekretnine da vodi posao, ali onda dolazi teži deo. Treba odgovarati na telefonske pozive ili e-meilove zainteresovanih, primati posete potencijalnih kupaca, biti stalno dobro raspoložen, ljubazan, odgovarati na sva pitanja. Još jedan deo prodaje je pobrinuti se da stan ili kuća budu sređeni, čisti i privlačni.

A tu ne mislimo samo na unutrašnjost, što je možda i lakše obaviti, nego i na dvorište. Pre nego što zainteresovani kupci uđu da pogledaju unutrašnje prostorije, da pogledaju zidove, podove, stolariju, instalacije itd., prvo će proći preko dvorišta. Ako je ono zapušteno, nesređeno i izgleda otrcano, izgledi za povoljnu prodaju će brzo pasti.

Ali sa druge strane, kupovina nekretnine nije kao kupovina u supermarketu, radi se o mnogo para, kupci su oprezni, dobro obavešteni i neće platiti za nešto što ne vredi. Investirati u sređivanje i opremanje dvorišta može da bude i kontraproduktivno, ako se investicija ne vrati kroz veću prodajnu cenu.

U nastavku teksta pogledajte najvažnije prednosti i nedostatke koje su povezane sa odlukom da li sređivati dvorište pre prodaje.


Prednosti lepo sređenog dvorišta


Prvi utisak


Prvi utisci su važni. Uredno i sređeno dvorište, lepo popločane staze koje vode do ulaznih vrata i kroz travnjak, pokošena trava, skupljeno opalo lišće, lepo ofarbana ograda, ukusno odabrano cveće i hortikulturne biljke daju veoma efektan prvi utisak koji daje ton ostatku razgledanja.

Uticaj na cenu


Pri prodaji bilo koje nekretnine, na prvom mestu je cena koja može da se postigne. Cene stanova i kuća zavise od lokacije, spratnosti, starosti, održavanja, itd., ali zavise i od toga koliko se ulagalo u njih. Što više dodate vrednosti, to je cena veća. Iskusni agenti za nekretnine tvrde da sređeno dvorište može da povećava vrednost nekretnine čak i do 12%.

Privlačenje kupaca


Cilj prodavaca je da privuku što je moguće više kupaca. Veći broj kupaca dovodi do boljih ponuda i brže prodaje. Lepo i sređeno dvorište deluje kao magnet za neodlučne kupce. Jednostavno ih “tera” da prođu kroz njega, a ko zna, možda će se neko baš zbog dvorišta odlučiti na kupovinu.

staze u dvorištu

Nedostaci sređivanja dvorišta


Troškovi


Najveći nedostatak zbog kojeg se mnogi vlasnici nekretnina ne odlučuju na uređivanje dvorišta pre prodaje su troškovi. Preurediti dvorište vrlo često nije jeftino. Neki kapitalni radovi kao što je postavljanje baštenske rasvete, podizanje nove ograde (drvena, metalna ili od kamena, svejedno), posadi novi travnjak, zasadi novo drveće ili cveće, postavi baštenski mobilijar, itd., uopšte nisu mala investicija.

Dodata vrednost nekretnine će svakako da se poveća, ali smanjiće se i potencijalni profit od prodaje. I ne samo to, dok se čeka da se kupci pojave, potrebno je održavati dvorište, okopavati leje, kositi travu, popravljati oštećenja. Sve treba staviti na papir i izračunati da li se veća početna investicija isplati ili ne. Ponekad je dovoljno i jednostavno održavanje, pospremanje i rasterećenje dvorišta od nepotrebnih i kabastih stvari.

Vreme


Da bi se uredilo i sredilo dvorište potrebno je potrošiti dosta vremena, kako za radove tako i za čekanje na rezultate. Ako vlasnik planira hortikulturno sređivanje dvorišta, na primer da posedi novo drveće ili dugogodišnje ukrasne biljke, za pun efekat treba da se sačeka nekoliko sedmica, meseci, pa i godina. Neko možda nema luksuz čekanja.

Problem različitih ukusa


Svako uređuje svoje dvorište prema ličnim željama i ukusima. Ali taj ukus možda neće deliti i kupci, moguće je da se njima takvo dvorište neće svideti. Ako želi da igra na sigurno, prodavac treba da izbegava velike strukturne radove i promene koje mnogo koštaju, a koje nose rizik da novim vlasnicima deluju odbojno i neprivlačno.

staze u lepo sredjenom dvorištu

Završna reč


Smatra se da je sređivanje i opremanje dvorišta pre prodaje u najvećem broju slučajeva vredno truda (i novca). Ali treba biti pažljiv, imati meru i znati koliko investirati. Ako se previše investira, profit od prodaje biće manji, ako se uopšte ne uloži, može se desiti da se niko ne zainteresuje za kupovinu takvog objekta. Ponekad je dovoljno samo očsititi okolinu, ponekad treba dobro odrešiti kesu. Odluka je na prodavcu.

Slike https://behatoning-bau.co.rs/

Нема коментара:

Постави коментар