Странице

субота, 22. јун 2013.

Farbanje pvc stolarije


Da li se PVC stolarija može ponovo farbati?


Za farbanjem PVC stolarije nema potrebe. 

Ona dolazi u beloj boji ili eventualno u drvo dekor varijanti. Bela boja je u osnovi i sam sastav profila je u istoj, pod uticajem vremenskih prilika kvalitetan profil ne bi trebao da menja boju na šta ozbiljni proizvođači i daju garanciju. Stolarija u drvo dekor varijanti je u osnovi braon boje pa je presvučena folijom u izabranom dekoru.  Na nju se takođe daje garancija od 10 godina od strane dobavljača na zadržavanje prvobitnih karakteristika.




Promena boje stolarije


Međutim ukoliko poželite da vaša bela stolarija iz nekog razloga bude druge boje to je moguće izvesti. Na tržištu postoje boje koje su specijalno proizvedene za farbanje PVC stolarije. Postoji široka paleta boja. Farbanje se izvodi pištoljem za farbanje ali kad je u pitanju već postavljena PVC stolarija to treba izvesti veoma precizno i pažljivo. U pitanju je veoma pipav posao i ukoliko nema nekog velikog razloga za to trebalo bi ga izbegavati.  Najbolje ga je odraditi dok prozori nisu instalirani.

уторак, 4. јун 2013.

Sajtovi proizvodjača pvc stolarije


Sajtovi za pvc stolariju


Jedno od najbrže rastućih tržišta na Internetu u našoj maloj Srbiji su upravo sajtovi proizvodjača pvc stolarije. O potrebi postojanja sopstvenog sajta napisano je mnogo, to odavno nije luksuz niti pomodarstvo već jedna od poluga na kojoj se bazira razvoj firme.
Osnovni razlog je što sve veći broj potencijalnih korisnika ovih usluga upravo pronalazi firme za proizvodnju pvc stolarije putem Interneta, tj. pretraživača i to pre svege Google. Samim tim skoro da bukvalno važi premisa ako vas nema na Google kao i da ne postojite.
Većina ozbiljnijih firmi iz ove branše je prepoznala ovaj trend, moć i snagu Interneta za uspešnost sopstvenog posla i već neko vreme ima svoje sajtove.
Medjutim, tu priča nikako ne može i ne sme da se završi. Imati sajt više i odavno nije dovoljno. Potrebno je imati sajt koji će na jednostavan način doći do vaših klijenata. Prirodno je putem pretrage, malo manje prirodno je plaćanjem na milion mesta da privučete potencijalne korisnike da se upoznaju sa vama i putem sajta.

Ko ima veću kesu on može dosta toga da postigne plaćanjem. Ko ima manje on pametnije ulaže u sopstveni sajtu, kroz njegovu optimizaciju i poboljšanje pozicija na pretraživačima.
Ali bez obzira kako ste privukli potencijalngo kupca za svoje proizvode postavlja se pitanje da li je taj vaš kupac zadovoljan onim što vidi na vašem sajtu? Da li može da pronadje pravu informaciju na vašem sajtu? Da li je sajt dovoljno ubedljiv svojim kvalitetom, svojim tekstovima, svojom funkcionalnošću da vas klijent kontaktira. Jer kontakt sa sajta je ujedno i velika šansa da je to baš pravi kupac koga ste privukli prezentacijom. Dakle, sajt je vaše ogledalo i on mora da se doteruje, uskladjuje i prilgodjava dvema kategorijama. Posetiocima, budućim klijentima i Google koji očekuje da sajt bude napravljen po nekim standradima ali i da se razvija opet u skladu sa nekim standardima.



Analizirajući sajtove iz oblasti pvc stolarije nismo baš uočili preterano prilagodjavanje sajtova zahtevima tržišta. Oni koj su prepoznali moć sopstvene Internet promocije razvijaju sajtove sa obiljem korisnih informacija i vidi se da ulažu u sajt, njegovo pozicioniranje, osvežvanje novim sadržajima, poboljšavaju interaktivnost sajta. Oni drugi ili plaćaju Google da se pojave u vrhu ili sa desne strane ili u dnu u rezultatitima organske pretrage ili ih naprosto ovaj potencijal baš previše ne impresionira pa ne ulažu dovoljno u njegov razvoj. Kod nas se to kaže srpski moderni biznismeni. Još uvek rodjačke, partijske i neke druge veze imaju primat u njihovom profitu ali postavlja se realno pitanje dokle? Ili do kada? Mora i tržište jednom malo jače da zavlada a onda će mnogi od njih biti na početku sreće, izgubljeni u vremenu u prostoru, jer Google ne vara kao lokalni i oni drugi moćnici.

Do tada njihovi sajtovi su isti kao i prvog dana na netu sa tendencijom da mnoge opcije ne funkcionišu kao u početku jer moda na Internetu se strašno brzo menja u smislu zahteva pretraživača.

Konkurencija radja kvalitet


Kao što smo rekli na početku ipak jedan značajan broj vlasnika frimi iz ove oblasti prepoznaje moć i potrebu prilagodjivanja svog biznisa zahtevima najveće virtuelne mreže. Samim tim pojalvjuje se konkurencija ponudjača pvc stolarije na Internetu putem njivoh web prezentacija. Kako se snaći sada već u maloj šumi ponuda firmi, kako izabrati pravu firmu, kako pametno investirati sopstveni novac u nabavku pvc stolarije, nabavku pvc prozora, pvc profila koji imaju najbolji odnos cena kvalitet?

Naravno, svako ima neku svoju strategiju, taktiku, emociju i čuveni srpski osećaj za biznis. Logično je tražiti i ukazivati poverenje firmama sa iskustvom, firmama koje su se na vreme prilagodile i Internetu i zahtevima potrošača.

Najprirodnije je pogledati one firme koje su visoko kotirane u rezultatima organske pretrage na Google jer one su korak ispred konkurencije (verovatno rade i SEO - Search Engine Optimization). Izmedju njih treba da se opredelite za onu koja je vama najprhivatljivija, kako po cenama, kako po kvalitetu ponude, kako po onom vašem čuvenom sprskom osećaju.
Prepoznaćete one koji su bolji jer čim više ulažu u sosptveni imidž, ujedno teraju i konkurenciju da bude na najmanje tolikom nivou. Zdrava konkurencija na Internetu radja kvalitet koji je sve lakše prepoznati.

Izbor firme za pvc stolariju


Testirajte ih, pošaljite im kontakt formulare, pitajte ih nešto, vidite koliko su ekspeditivni, koliko su okrenuti vama, vašim zahtevima i vašim prohtevima.
Mi smo ih testirali i jednostavno smo napravili i malu analizu tih firmi za proizvodnju pvc stolarije.
Nadamo se da smo ovim tekstom pomogli kako korisnicima tako i proizvodjačima vezanim za pvc stolariju da svako sa svoje strane utiče na povećanje kvaliteta ponude a samim tim i kvaliteta našeg življenja.

понедељак, 27. мај 2013.

Poredjenje pvc i alu stolarije


Trendovi ugradnje pvc i alu stolarije


Bogate zemlje, poput SAD i Velike Britanije su predefinisale PVC kao industrijski standrad za izgradnju novih kuća. Pomalo neobično deluju statisitke i istraživanje koja ukazuju da ipak bogata zemlja kao što je Japan nije nametnula ovaj standard već se mnogo više u prozore ugradjuju aluminujumski ramovi. Naravno, ovo je nelogično samo za one koji su neinformisani jer nije sve u pitanju samo standard. Japanci su izuzetno racionalna nacija i na oni promišljaju i donose odluke na duže staze. Razlog leži u ceni i načinu gradnje. Nove kuće se u Japanu grade sa drvenim okvirom, imaju lagane zidove koji se projektuju da izdrže potrese izazvane čestim zemljotresima. Životni vek takvih kuća je oko 60-tak godina i posle toga se jednostavne ruše i grade se nove kuće. Samim tim su lakši i jeftiniji prozori od aluminujumske stolarije koji će trajati kao i sama kuća što je na duže staze veoma isplativa investicija.


Razlike izmedju aluminijumske i pvc stolarije

Generalno postoji značajna razlika izmedju pvc i aluminijumskih prozora. PVC prozori su se u novije vreme nametnuli jer poseduju veoma traženu osobinu tj. energetsku efikasnost. Sve veće potrebe za energijom čine je sve traženijom robom i naravno samim tim i skupljom.
PVC stolarija poseduje otpornost na visoke temperature i de fakto je skoro idealna barijera tj. izolator gubitku energije u zatvorenim prostorijama.
Leti sprečava prodor toplog vazduha u prostorije a zimi zadržava toplotu prostorije što je za korisnike veoma korisna i tražena osobina. Naravno, ugradnja pvc stoalrije sa duplim staklima vlasnicima značajno štedi budžet na troškove energije, bilo za grejanje ili za hlađenje.



PVC prozorski ramovi, često se nazivaju i vinil ramovi, se prave od pvc koji je otporan na udarce i ima zavidnu mehaničku čvrstoću.
Cena stolarije je na strani pvc proizvoda jer je plastika jeftinija nego metal, a cena jer faktor koji je često najvažnije merilo za kupca.
Aluminijumski okviri nemaju tako dobre energetske osobine, čak se može reći da imaju jako lošu toplotnu otpornost.
Samim tim toplota spolja veoma lako prodire u unutrašnjost prostorija pa su zimi kuće u Japanu veoma vruće (posledica je preterano korišćenje klima uredjaja) a zimi su prostorije veoma hladne i npr. prosečan građanin noću u Japanu nosi jaknu i kapu u stambenom prostoru. Ugradnja duplih stakala kod aluminijusmkih ramova neće spasiti prolaz toplote u željenoj meri. Naravno, postoje i tu varijacije na temu i mnogi prodavci aluminijumske stolarije će vas ubediti da to nije baš tako. Sa druge strane pvc prozori su jeftiniji od alu prozora, u proseku mada postoje i kvalitetni pvc prozori koji su u rangu cena aluminijumskih, ali, alu prozori imaju duži životni vek.
PVC prozori obično traju oko 25 godina. Aluminijum kao materijal se lakše deformiše prilikom rukovanja i nestručnog korišćenja alu prozora može doći do njihovog otežanog otvaranja i zatvaranja. Sa stanovišta bezbednosti, činjenica je da je provalnicima teže nasilno otvoriti kuću sa ramovima od aluminijumskih prozora.



Estetika

Prodavci i jednog i drugog profila će naći niz komparativnhi prednsoti da vas ubede da je baš njihov proizovd najbolji i pravo rešenje za vas.

Održavanje

Održavanje i aluminijumskih i pvc prozora je veoma jednostavno i praktično. Oni se mogu čistiti vlažnom krpom.

Ekološka pitanja

Sa stanovišta reciklaže aluminijum je mnogo zahvalniji materijal, jer se lako reciklira i sredstva ostvarena na taj način mogu da pokriju troškove njegovog prikupljanja i reciklaže. Što se tiče pvc materijala tu postoji mnogo ekoloških problema. Sagorevanjem pvc plastike kao nus produkti pojavljaju se jako otrovne materije i deponije na kojima se ovi materijali odlažu, zbog slučajnih ili
namernih požara u vazduh emituju mnogo štetnih jedinjenja koja su opasna po zdravlje ljudi i živote životinja.

четвртак, 16. мај 2013.

Firme za pvc profile

Ponuda pvc profila


U Srbiji je pojam pvc profili veoma popularan i očigledno stimulativan za mnoge preduzetnike.
Proizvodnja i trgovina ovim proizvodom je jako izražena na inače slabom tržištu Srbije.
Naravno, kada postoji mnogo proizvodjača, da kažemo veća ponuda, kupci se nalaze u prilično osetljivoj situaciji da baš oni ne nalete na one koji su lošiji, koji zbog profita prodaju sve i svašta, robu sumnjivog kvaliteta a nimalo jeftinu.

Pregledom firmi koje se bave ponudom ovog proizvoda ustanovili smo da se ipak nekako iskristalisalo tržište kao i proizvodjači pvc profila čiji se proizvodi najčešće mogu naći na našem tržištu.


Proizvodjači pvc profila


Rehau profili su veoma primetni i zastupljeni a firme koje smo pronašli da se pojavljuju kao ponudjači ovog artikla su, izmedju ostalih naravno, PVCINŽINJERING, koja u ponudi ima REHAU petokomorne profile.



INOUTIC-TYSSEN (DECEUNINCK INOUTIC) je takodje popularan kod naših firmi i pronašli smo sajtove preduzeća koja u ponudi imaju PVC stolarija koja se prizvodi od najkvalitetnijih šestokomornih profila upravo od ovog proizvodjača. Navešćemo neke od ponudjača koji proizvode stolariju od ovog proizvodjača: ALS-BGD,  ALUSTOLARIJA BEOGRAD, MRPVC Sistem, DVD COMPANI .



Saznali smo na ovim sajtovima da INOUTIC (nemački proizvođač profila) daje garanciju na sve vrste pvc profila čak 25 godina.


Malo vlasničkih informacija. Kompanija Inoutic je deo belgijske Deceuninck Grupe. Njen raniji naziv je ”Thyssen Polymer GmbH, Kunststofftechnik”, i ranije je bio uvrežen termin Thyssen PVC profili. Od 2007. godine ova kompanija koristi ime (Inoutic / Deceuninck GmbH). KBE, KÖMMERLING i TROCAL su poznati brendovi nemačke Profine Group.
Pored ovih spomenućemo i proizvodjače ”System Brügmann”, (pogoni u Poljskoj) koji je deo nemačke SIP Grupe (Salamander Industrie Produkte). VEKA je jedan od svetskih lidera u oblasti proizvodnje i prodaje prozorskih profila.


Kako prepoznati najbolje proizvodjače prisutne na našem tržištu i nije baš preterano teško. Ipak, teško je dati jedinstven odgovor jer sigurno je da nisu svi zahtevi i potrebe jednake, kao ni naravno dubina džepa. Kompromis izmedju kvaliteta i cene je jedno od merila kojeg se uvek treba pridržavati i obavezno proveriti cenovnike potencijalnih prodavaca. Takodje, garantni rokovi, preporuke, komentari korisnika su izvori informacija koji treba da vam pomognu u donošenju odluike za kojeg proizvodjača se opredeliti u skladu sa sopstvenim potrebama. Naravno, ako imate vipe vremena i radoznalosti možete posetiti web stranice proizvodjača i detaljnije se informisati o pojedinostima njihovih proizvoda.

недеља, 9. децембар 2012.

Kada zameniti stolariju

Kada zameniti stolariju?


Zime sve hladnije, grejanje sve skuplje, na sve strane se promovišu energetska efikasnost, štednja, ušteda energije, ušteda novčanih sredstava. A gde sam tu ja? Odnosno, kako da se ponašam i šta u toj situaciji da uradim kao običan gradjanin, a u smislu tih ušteda?

Nije ni tako komplikovan odgovor na to pitanje. Kriza i dugo vreme krize koje na sledi, a koju nam obećavaju nosioci čovečanstva, kapitalističke imperije,  nalaže da običan čovek treba da pronalazi načina da uštedi kako bi pre svega mogao da preživi.

Jedan od tih načina je da razmišlja o troškovima grejanja koji će u budućem vremenu biti sve veći i sve značajnija stavka u budžetu svakog pojedinca, svake male i velike firme. To znači da ako imate rasipanje energije zbog loše uradjene izolacije, zastarele stolarije, treba da razmišljate  o zameni iste, odnosno o investiciji u novu stolariju.



PVC stolarija - jedna od najisplativijih investicija

Kao alternativa lošoj i energetski neefikasnoj stolariji nametnula se pvc stolarija, koja poslednjih decenija doživljava ekspanziju i veliku primenu kako u privatnim stambenim objektima tako i u poslovnim objektima.

Krajnje ekonomski logična logika nametnula je upravo ovaj vid materijala kao racionalnu investiciju i dobru kupovinu i ulaganje. Naravno, i finansijske institucije poput banaka su tu da olakšaju ovaj posao jer ta investicija nije ni mala niti jeftina. Kreditiranje zamene stolarije je danas sasvim uobičajena pojava. Kod izgradnje novih objekata uglavnom se i ugradjuje pvc ili aluminijumska stolarija ali, ogroman broj objekata faktički je energetski neefikasan i samim tim skuplji za gradjanina jer on troši više energije nego što bi trebao a samim tim povećava budžet za tu stavku.



Najbolji trenutak za zamenu stolarije je upravo onaj kada uspete da zaokružite finansiranje, odnosno da nadjete dovoljno finansijskih sredstava, sopstvenih ili kreditnih, ali pod povoljnim uslovima. Dakle, što pre jer ušteda energije primenom ovih materijala se ne postiže trenutno, već na duže staze.
Najjači razlog je upravo od mnogih najavljivano povećanje cena energenata i naravno, lošiji uslovi za privredjivanje i zaradjivanje novca. Takodje, i mnogo drugih tehničkih karakteristika vezanih za eksploataciju i održavanje, idu u prilog tome da se odlučite za zamenu vaše stare stolarije novom.




четвртак, 22. новембар 2012.

Pvc stolarija cene

Formiranje cene za pvc stolariju

Kao u tri ljuta gusara, jednom kažem do vidjenja ostala su dva. Tako je i i kada se bira pvc stolarija. Srećom i u Srbiji ima sve više ponudjača. Naravno, bolja i izražena konkurnecija stvara uslove da racionalan kupac uštedi i dobije željeni kvalitet, kako materijala tako i usluge.
Naši ljudi su navikli da je najjeftinije često i najprivlačnije, shodno načinu i standardu življenja. Naravno, oni koji imaju više, taj truli zapad, razmišljaju skoro sasvim suprotno. Oni kažu da nemaju novca da kupuju najjeftinije jer to se na kratke i srednje staze pokaže kao najskuplja varijanta.


Zašto pvc materijal?

PVC je je materijal koji je otporan na agresivne uticaje okoline i veoma fleksibilan i isplativ materijal u gradjevinarstvu. On ima niz dobrih osobina koje ga favotizuju u odnosu na druge materijale. Veoma je otporan na vatru, vodu, dugovečan je, energetiski efikasan, jednostavan za održavanje, ima veoma visok odnos parametra cena/kvalitet i kao takav se nametnuo u poslednjim decenijama kao vodeći materijal u stanogradnji.

Takodje, pvc stolarija zadržava svoja svojstva u izrazuto nepovoljnim vremenski uslovima što ga dodatno favorizuje kao materijal pri gradnji. Dostupan je u najrazličitijim bojama, oblicima, zgodan je za obradu i prlagodljiv najrazličitijim projektantskim rešenjima.

Kako se formira cena pvc stolarija? 

Malo materijal, okovi, staklo, malo ljudski rad i naravno, jedan od najvažnijih faktora, dobro trgovanje, dobar marketing, dobar brend. Gde se izgubi tj. pojavi razlika u ceni? Naravno, u kvalitetu materijala, jer ako je približna cena ostalih faktora razlika u ceni se mora nadomestiti kroz kvalitetan ili manje kvalitetan materijal.

Cene pvc stolarije


Sve više i na našem tržištu cena opredeljuje kvalitet. Kao i u drugim razvijenijim zemljama, merilo cene sve više postaje kvalitet poizvoda. Pri tome zakoni koji štite potrošača od prevara i lažnih obećanja, tj. razvijeno tržište, čine da kada ste neodlučni shvatite da skuplje treba da bude bolje i dugotrajnije rešenje. Naravno, treba ali ne mora i pri tome obratite pažnju na onog ko vam prodaje:
  • da li je to firma od juče ili imaju tradiciju, 
  • da li uošte imaju prijavljenu firmu, 
  • koliko dugo i koliko uspešno posluju, 
  • da li ih ima u APR i da li možete pronaći na Internetu
  • da li imaju sajt i koliko dugo su zastupljeni na tržištu
  • kakve su im reference
  • kako se kotiraju svojoj branši
  • da li vam ih je neko preporučio 


Kao i u za sve druge proizvode, cena pvc stolarije se formira u skladu sa kvalitetom materijala i realnim troškovima potrebnog rada za proizvodnju i ugradnju iste. Naravno, prednost treab dati i onima koji daju veći garanciju i bolje rokove proizvodnje i ugradnje.






понедељак, 12. новембар 2012.

Razlika između kvalitetnih i loših prozora

Kvalitetna i loša pvc stolarija



Večita je dilema da li je bolja jeftina ili skupa PVC stolarija. Da li uštedeti  novac i izabrati jeftinije PVC prozore ili da cena ne bude primaran faktor pri odabiru PVC stolarije?

Svako će pomisliti, bolje razliku u ceni PVC prozora da potrošim na nešto drugo. To možda i ima logike u slučaju da se PVC prozori menjaju svakih 5 godina.

PVC stolarija je skupa stvar da bi se igrali pri odabiru iste.

Proces izrade pvc prozora je vrlo sličan i troškovi izrade su približno isti nevezano za odabir PVC profila.

- Okovi i kvaliteta stakla proizvođača podjednako koštaju.

- Ljudski rad, troškovi električne energije, amortizacija mašina i gorivo opet imaju približno jednake troškove i onda se logično postavlja pitanje odakle tolika razlika u cenama PVC stolarije?



Jedini logičan zaključak de se uštede vrše na uštrb kvaliteta materijala od kojih se ugrađuju u PVC stolariju.

Naše tržište su preplavili PVC prozori sumnjivih proizvođača, koji se predstavljaju kao nemački ili austrijski, a proizvode se najčešće u Turskoj, Kini ili sl.

PVC stolarija prodavana na stovarištima ne ispunjava nikakve standarde, kako države Srbije tako ni  Evropske unije.

Takva PVC stolarija se izrađuje da vizuelno ispuni zahteve (da liči na PVC prozor). Tehnološki gledano ona je osiromašena na svaki mogući način.

PVC PROFILI


Sam sastav PVC profila od kojih je napravljena takva PVC stolarija je uskraćena za najbitnije elemente koji su i najskuplji, kao što su aditivi koji produžavaju vek prozora, pružaju stabilnost same smese od koje se PVC profil izrađuje.

- Debljina zidova PVC  prozora je istanjena što narušava statiku samog prozora (dolazi do više savijanja, naročito kod većih prozora). U Evropskoj uniji minimalna debljina profila je 3mm, dok ovi prozori imaju zidove od 2mm što smanjuje njihovu efikasnost za 33%.

- Gumeni dihtunzi se izrađuju od nekvalitetnih guma (jeftinih), pa posle nekoliko godina izgube elastičnost i počinju da se krune. Samim tim PVC stolarija ne dihtuje kako bi trebala.

- Čelik (pocinkovano ojačavanje) koje svaki PVC prozor treba da ima u svom sastavu je još jedan način prevare. PVC prozor po standardu ne bi smeo da ima čelično ojačanje ispod 1.5 mm debljine.

Stolarija koja se prodaje na stovarištima, ako ima ugrađeno ojačanje (ima slučajeva da u manje PVC prozore ne ugrade ojačanje) ono nije deblje od 1.0mm, najčešće 0.8 mm, a ima i ekstremnih slučajeva gde se pojavljuje ojačanje od 0.6 mm.

OKOV


- Prvi pokazatelj kvaliteta PVC stolarije je okov (mehanizam). Prvi problem se pojavljuje pri otvaranju i zatvaranju PVC prozora zahvaljujući lošem kvalitetu mehanizama.

- Okovi na PVC prozorima imaju standard po kojima se proizvode.
PVC stolarija koja se prodaje na stovarištu, najčešće bez ikakve garancije, poseduje mehanizme koji su samo loša kopija ozbiljnog okova.

- Čelični elementi koji se koriste u izradi ovih okova za PVC prozore se rade od tanjeg čelika za 40%, lošijeg kvaliteta, elastičnosti i površinske zaštite.
Zbog svega ovoga okov češće puca i češće se kvari.

- Takvi okovi se proizvode u malim serijama i u kratkom vremenskom roku, tako da za par godina ne možete naći rezervni deo da popravite prozor.

STAKLO 


U jeftine prozore se ugrađuje najčešće kinesko staklo koje se transportuje brodovima i u tom transportu oksidira i dobija ogrebotine.

S obzirom da PVC prozori kupljeni nemaju nikakvu garanciju nije retkost da termo paket stakla često pusti vlagu i zamagli.

Možemo zaključiti iz svega ovoga da ovakva ušteda na ceni, a na uštrb kvaliteta može da Vas KOŠTA MNOGO SKUPLJE.

PVC stolarija se kupuje jednom, nemojte se igrati sa neproverenim markama i sumljivim firmama.

Osnovni uslovi pri odabiru dobavljača Vaših PVC prozora trebaju da budu:

  • Ozbiljna firma koja dugo posluje na našem tržištu
  • Pismena garancija koju Vam ta firma pruža
  • Servis i obezbeđeni rezervni delovi po isteku garancije
  • Materijali od kojih se proizvodi PVC stolarija
  • Garancija rokova i isporuke PVC prozora
  • Poreklo tih profila je najlakše proveriti na internetu (pošto ih prodaju kao ‘’nemačke’’ PVC prozore i sl.).

Ovaj tekst treba da omogući da svaki potencijalni kupac stolarije ima u vidu zašto se pojavljuju značajne razlike u ceni proizvoda.

Kao i da donese pravu odluku koja treba da mu omogući dugovečnost kupljene stolarije i njenu efikasnost i maksimlanu iskorišćenost.