Kvalitetna i loša pvc stolarija
Večita je dilema da li je bolja jeftina ili skupa
PVC stolarija. Da li uštedeti novac i izabrati jeftinije PVC prozore ili da cena ne bude primaran faktor pri odabiru PVC stolarije?
Svako će pomisliti, bolje razliku u ceni PVC prozora da potrošim na nešto drugo. To možda i ima logike u slučaju da se PVC prozori menjaju svakih 5 godina.
PVC stolarija je skupa stvar da bi se igrali pri odabiru iste.
Proces izrade pvc prozora je vrlo sličan i troškovi izrade su približno isti nevezano za odabir PVC profila.
- Okovi i kvaliteta stakla proizvođača podjednako koštaju.
- Ljudski rad, troškovi električne energije, amortizacija mašina i gorivo opet imaju približno jednake troškove i onda se logično postavlja pitanje odakle tolika razlika u cenama PVC stolarije?
Jedini logičan zaključak de se uštede vrše na uštrb kvaliteta materijala od kojih se ugrađuju u PVC stolariju.
Naše tržište su preplavili PVC prozori sumnjivih proizvođača, koji se predstavljaju kao nemački ili austrijski, a proizvode se najčešće u Turskoj, Kini ili sl.
PVC stolarija prodavana na stovarištima ne ispunjava nikakve standarde, kako države Srbije tako ni Evropske unije.
Takva PVC stolarija se izrađuje da vizuelno ispuni zahteve (da liči na PVC prozor). Tehnološki gledano ona je osiromašena na svaki mogući način.
PVC PROFILI
Sam sastav PVC profila od kojih je napravljena takva PVC stolarija je uskraćena za najbitnije elemente koji su i najskuplji, kao što su aditivi koji produžavaju vek prozora, pružaju stabilnost same smese od koje se PVC profil izrađuje.
-
Debljina zidova PVC prozora je istanjena što narušava statiku samog prozora (dolazi do više savijanja, naročito kod većih prozora). U Evropskoj uniji minimalna debljina profila je 3mm, dok ovi prozori imaju zidove od 2mm što smanjuje njihovu efikasnost za 33%.
- Gumeni dihtunzi se izrađuju od nekvalitetnih guma (jeftinih), pa posle nekoliko godina izgube elastičnost i počinju da se krune. Samim tim PVC stolarija ne dihtuje kako bi trebala.
- Čelik (pocinkovano ojačavanje) koje svaki PVC prozor treba da ima u svom sastavu je još jedan način prevare. PVC prozor po standardu ne bi smeo da ima čelično ojačanje ispod 1.5 mm debljine.
Stolarija koja se prodaje na stovarištima, ako ima ugrađeno ojačanje (ima slučajeva da u manje PVC prozore ne ugrade ojačanje) ono nije deblje od 1.0mm, najčešće 0.8 mm, a ima i ekstremnih slučajeva gde se pojavljuje ojačanje od 0.6 mm.
OKOV
- Prvi pokazatelj kvaliteta PVC stolarije je
okov (mehanizam). Prvi problem se pojavljuje pri otvaranju i zatvaranju PVC prozora zahvaljujući lošem kvalitetu mehanizama.
- Okovi na PVC prozorima imaju standard po kojima se proizvode.
PVC stolarija koja se prodaje na stovarištu, najčešće bez ikakve garancije, poseduje mehanizme koji su samo loša kopija ozbiljnog okova.
- Čelični elementi koji se koriste u izradi ovih okova za PVC prozore se rade od tanjeg čelika za 40%, lošijeg kvaliteta, elastičnosti i površinske zaštite.
Zbog svega ovoga okov češće puca i češće se kvari.
- Takvi okovi se proizvode u malim serijama i u kratkom vremenskom roku, tako da za par godina ne možete naći rezervni deo da popravite prozor.
STAKLO
U jeftine prozore se ugrađuje najčešće kinesko staklo koje se transportuje brodovima i u tom transportu oksidira i dobija ogrebotine.
S obzirom da PVC prozori kupljeni nemaju nikakvu garanciju nije retkost da termo paket stakla često pusti vlagu i zamagli.
Možemo zaključiti iz svega ovoga da ovakva ušteda na ceni, a na uštrb kvaliteta može da Vas KOŠTA MNOGO SKUPLJE.
PVC stolarija se kupuje jednom, nemojte se igrati sa neproverenim markama i sumljivim firmama.
Osnovni uslovi pri odabiru dobavljača Vaših PVC prozora trebaju da budu:
- Ozbiljna firma koja dugo posluje na našem tržištu
- Pismena garancija koju Vam ta firma pruža
- Servis i obezbeđeni rezervni delovi po isteku garancije
- Materijali od kojih se proizvodi PVC stolarija
- Garancija rokova i isporuke PVC prozora
- Poreklo tih profila je najlakše proveriti na internetu (pošto ih prodaju kao ‘’nemačke’’ PVC prozore i sl.).
Ovaj tekst treba da omogući da svaki potencijalni kupac stolarije ima u vidu zašto se pojavljuju značajne razlike u ceni proizvoda.
Kao i da donese pravu odluku koja treba da mu omogući
dugovečnost kupljene stolarije i njenu efikasnost i maksimlanu iskorišćenost.