Na tržištu postoje dosta firmi koje se bave proizvodnjom i prodajom građevinske stolarije. Većina od njih su kvalitetni i fer, ali postoje i one druge.
Nabavka stolarije je za većinu vlasnika nekretnina krupna investicija. Sa druge strane, i zarada proizvođača i trgovaca njome nije mala.
Kako bi po svaku cenu prodali svoju robu, nepošteni među njima koriste i trikove.
U produžetku donosimo neke od ovih (nepoštenih) taktika i trikova.
Forsiranje jednog proizvođača
Manje radnje prodaju robu koju su dobili od većih stovarišta i za to dobijaju određeni procenat. Dešava se da snažno i agresivno forsiraju taj brend, iako je daleko nekvalitetniji od drugih proizvođača.
Pošteni trgovci će vam preporučiti nekoliko brendova i uputiće vas u sve njihove prednosti i mane, tako da imate izbor.
Prodaja stolarije pod drugim imenom
Na tržištu stolarije postoji nekoliko proizvođača koji su etablirani kao kvalitetni. Te marke se koriste u marketingu firmi koje prodaju druge brendove. Oni namerno menjaju ime proizvođača (koji je po pravilu nekvalitetniji) kako bi zavarali klijente. Da bi ste se zaštitili od prevara, tražite da vam prikažu i daju dokumentaciju, sertifikate i garantne listove. Te stvari ne mogu da se falsifikuju.
Forsiranje jedne vrste prozora ili vrata
Vlasnici nekretnina imaju veliki izbor raznih vrsta prozora i vrata. Na primer, mogu da kupe klizna balkonska vrata ili klasičan prozor, prozor može da ima jedno ili dva krila, može da se otvara sa strane ili vertikalno, ramovi mogu da budu drveni, aluminijumski ili od PVC-a, stakla mogu da budu dvostruka ili trostruka, i tako dalje.
Ako trgovac ima samo jedan ili dva modela, on će agresivno da ubeđuje neinformisane i naivne kupce da je to njihova najbolja opcija. Što i ne mora da bude tačno.
Svaki kupac treba dobro da se pripremi, da zna šta hoće i da zna kakve sve vrste stolarije postoje na tržištu. Danas je lakše zato što na internetu ima dovoljno tekstova o ovoj temi. Ukoliko nemate vremena, možete da angažujete dizajnere za enterijere koji će vam dati najbolji mogući savet.
Osim toga, idite samo one salone koje nude širok spektar vrsta i stilova prozora i vrata.
Kalkulacije sa cenama
Jedna od najvažnijih stvari prilikom kupovine stolarije je njena cena. Promućurni prodavci to naravno znaju i stavljaju cenu koja je dovoljno niska da privuče pažnju, ali koja nije i konačna. Često u tu cenu nisu uračunati troškovi montaže, koji uopšte nisu mali.
Još jedan trik je da se na sajtu stave cene najjeftinijih modela (koji su najnekvalitetniji), pa kada kupci dođu u salon, pokuša se prodaja skupljih proizvoda sa izgovorom da se taj proizvod već prodao.
Ukliko kupujete stolariju, tražite da vam daju cenu u koju su ukalkulisane i roletne, komarnici, okapnice i montaža.
Ako osetite promaju u stanu, prva pomisao je da nešto nije u redu sa prozorima i vratima. Kada pozovete firmu koja se bavi njihovom prodajom, oni će da vam predložiti da ih zamenite. Iako možda problem nije u njima. Mogu da vam predlože da zamenite sve prozore, a vama samo jedan ne zaptiva dobro.
Dobre kompanije rade suprotno. Oni šalju tim od najiskusnijih majstora koji će da pogledaju problem i da urade poštenu procenu stanja. Ako treba da se urade sitnije popravke, oni će ih i obaviti umesto da pokušavaju da vam prodaju nove prozore.
Kupci treba da budu upoznati sa trikovima koje se koriste pri prodaji stolarije. Već smo istakli da je ponuda na tržištu velika i šarenolika. Pošto se radi o većoj investiciji, treba biti pažljiv i dobro informisan kako ne bi podlegli nepoštenim prodajnim taktikama i ne bi kupili prozore i vrata lošeg kvaliteta.
Nadamo se da smo vam barem malo pomogli u tome.
slike: https://www.pexels.com/photo/empty-room-with-balcony-and-parquet-floor-7031621/
Predlog za zamenu stolarije koja je još uvek dobra
Ako osetite promaju u stanu, prva pomisao je da nešto nije u redu sa prozorima i vratima. Kada pozovete firmu koja se bavi njihovom prodajom, oni će da vam predložiti da ih zamenite. Iako možda problem nije u njima. Mogu da vam predlože da zamenite sve prozore, a vama samo jedan ne zaptiva dobro.
Dobre kompanije rade suprotno. Oni šalju tim od najiskusnijih majstora koji će da pogledaju problem i da urade poštenu procenu stanja. Ako treba da se urade sitnije popravke, oni će ih i obaviti umesto da pokušavaju da vam prodaju nove prozore.
Završna reč
Kupci treba da budu upoznati sa trikovima koje se koriste pri prodaji stolarije. Već smo istakli da je ponuda na tržištu velika i šarenolika. Pošto se radi o većoj investiciji, treba biti pažljiv i dobro informisan kako ne bi podlegli nepoštenim prodajnim taktikama i ne bi kupili prozore i vrata lošeg kvaliteta.
Nadamo se da smo vam barem malo pomogli u tome.
slike: https://www.pexels.com/photo/empty-room-with-balcony-and-parquet-floor-7031621/
https://www.pexels.com/search/buing%20new%20window/